top of page
תמונת הסופר/תג׳וליה לוין

עשרת המקומות שאסור לפספס באירלנד



1. דבלין- נראה מתבקש להתחיל מעיר הבירה לא? אבל דבלין היא אטרקציה מטורפת בפני עצמה. גרסת צ׳יל מגניבה של לונדון, שהתמקדה בשנים האחרונות בתדמיתה כמעוז השתייה האיכותית של האיזור. שום בר אירי בו ביקרתם במקום שאינו אירלנד לא יכול להתעלות על הקסם המקומי של הברים האיריים המקוריים בדבלין, ובאירלנד כולה. יש הטוענים, ויש לא מעט כאלו, שדבלין אף מתעלה על לונדון בכל הנוגע לחמימותם של תושביה המקומיים, מה שיוצר חוויה מושלמת של אטרקציות אותנטיות ותושבים מסבירי פנים.


2. ארץ הטירות - במהלך ההשתלטות האנגלית על אירלנד הקימו הפולשים האנגלים המון טירות. במאות ה-19 וה-20 מכרו האנגלים את טירותיהם לבעלי ממון, שהפכו את הטירות לבתי מלון מפוארים ומרכזי תיירות. הביקור בטירות יוצר חלון הצצה אל אירלנד של ימי הביניים, ביניהן טירות בהן אוספי אומנות שהיו שייכות למשפחות שהתגוררו במקום. הטירה המפורסמת ביותר שקיימת כיום היא ״טירת באנרטי״, שבשונה ממרבית הטירות השתמרה כמעט במלואה וכוללת מוזיאון עם אוצרות אומנות נדירים.


3. צוקי מוהר- הדרך האטלנטית היא דרך שחולשת על אירלנד מצפונה ועד דרומה, לאורך קו החוף. הנקודה המעניינת והמתויירת ביותר לאורך הדרך היא צוקי מוהר, המתנשאים לגובה של 200 מטר מעל פני הים. המרתק בצוקים הוא שלא רק הם עצמם מרהיבים, אלא אף הדרך המובילה אליהם, החושפת אותם ברגע אחד מפתיע ועותק נשימה.


4. שמורת הבארן - איזור זה מפורסם בנופיו הייחודי, שנראה כאילו הוא נמצא על הירח. נופיה הירוקים של אירלנד לרגע נעצרים ובמקומם צצים מרחבים אין סופיים של סלעי גיר אפורים. סלעים אלו הם תוצאה של פעילות געשית שהביאה לעלייתם מעל המים, שם היו בתחילה. האיזור סובב כפרים נטושים שסיור קצר בהם מראה על חיי עבר תוססים, מה שמעלה את התהייה, מדוע לא עוד? ספרו לנו אם תגיעו לשם...

5. איי אראן- שלושה איים המבודדים מהאי האירי ומהכיבושים במהלך השנים, שגרמו לכך שהשתמרה שם השפה הגאלית יותר מבכל מקום אחר. האיים מציעים אתרי מורשת אותנטיים וחיי לילה מקסימים, כמו גם טיולי אופניים והליכה ממוסדים ומהנים.


6. חצי האי דינגל- חצי אי קטנטן שאורכו 60 ק״מ ורוחבו 15 ק״מ, פורש בפנינו נוף סלעי ופראי כמו שנדיר לראות. האי משופע במפרצים מחורצים החודרים את פני האדמה. האיזור מפורסם במגוון מסלולי ההליכה בעלי רמות מגוונות ומשתנות, ונחשב לאחד מהמסלולים היפים ביותר באירופה. המסלול מסתיים בכפר המקומי דינגל, שמהווה את נקודת הבסיס לכל הפעילויות באיזור, ואף בו תוכלו למצוא פאבים ובתי קפה המציעים חוויה אותנטית מקומית נפלאה.


7. העיר גלאווי- גלאווי היא העיר השלישית בגודלה באירלנד. עד לפני עשרות שנים הייתה גלאווי בעיקר עיר מגוריהם של סטודנטים שלאחר תום לימודיהם מיהרו לברוח ממנה, אך בעקבות שינוי תדמית מאסיבי הפכה לעיר צעירה, דינמית ותוססת המציגה אירועי תרבות מרגשים ומגוונים הפונים כמעט לכל קהל יעד שהוא. בעיר מספר אתרי תיירות ומורשת מפורסמים שמומלץ לבקר בהם, כמו למשל- הקשת הספרדית, קתדרלת גלאווי וכיכר אייר.


8. בלפסט- העיר השנייה בגודלה באי הבריטי ובירת צפון אירלנד. המיוחד בעיר זו, מלבד השימור הבריטי המוקפד והאפרפר בה, הוא הימצאותן של השכונות הקתוליות והפרוטסנטיות זו לצד זו בה, בניגוד לערים ידועות כמו ברלין או אפילו ירושלים, שנחצו על ידי חומה. על אף שהסכסוך בין השכונות נגמר באופן רשמי לפני יותר מ20 שנה, האיזור נחשב נפיץ לעימותים ולכן מגודרות השכונות היטב האחת מרעותה. הסיורים לאורך הגדרות מהווים את האטרקציה העיקרית בעיר זו, והם מועברים על ידי לוחמים לשעבר במאבק.

9. צפייה בלווייתנים- המים שמקיפים את אירלנד עשירים ביונקים ימיים, וכצעד מרשים הייתה אירלנד למדינה הראשונה באירופה שאסרה על ציד דולפינים ולוויתנים בתחומה. כיום, ענף התיירות של צפייה בלווייתנים נעשה פופולארי מאוד באיזור, וחברות שונות מציעות סיורי שיט לצפייה. עם זאת, מלבד עלותם הגבוהה של הסיורים וההטרדה שהם גורמים לחיי חיות הים, עדיף להתמקם על אחד הצוקים המשקיפים על הים ולחכות למופע ספונטני של היונקים הימיים.


10. מבשלת גינס- אחרונה וחשובה ביותר, אולי הבירה האירית המפורסמת ביותר בעולם, גינס. אתר חובה למבקרים בדבלין. המבשלה היא למעשה מוזיאון, שלוקח אתכם מאה שנה אחורה. המוזיאון שוכן ברחוב עשוי מרצפות אבן קטנות וכרכרות סוסים שעוברות מדי פעם, וגם המוזיאון עצמו נראה כמבנה עתיק שעברו לפחות מאה שנים מאז שנבנה. מבפנים, נראה המבנה כזכוכית ענקית המלאה במדרגות נעות ומדמה למעשה כוס בירה. הטיול ברחבי המוזיאון הוא טיול בשלבי הכנת הבירה, עד לשלב הסופי בו ניתן לטעום ואף לשתות כוס בחינם!


#אירלנד #טיול לאירלנד


205 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page